compassionbg

Блог за състраданието и забравената свобода на духа

Песен от „60 Песни от Миларепа“

Вашият коментар

Лигор Шару, монах последовател на Миларепа, искаше Джетсън1 да се приспособи донякъде към светските обичаи, така че да спечели интереса на велики учени и последователи. Миларепа отхвърли тази идея, като каза, че винаги ще следва инструкциите на своя Гуру да живее на отдалечени места, и запя на Лигор Шару:

Прекланям се пред Марпа, Преводача.

Разбирайки, че славата е нереална като ехо,
Не оставям аскетичния живот,
A отхвърлям всички грижи и подготовки.
Каквато и репутация да имам,
Винаги ще бъда доволен и щастлив.

Разбирайки, че всички неща са илюзия,
Отхвърлям всякакви притежания;
За богатство, спечелено чрез съревнование, нямам никакво желание!
Каквито и да са средствата и престижа ми,
Винаги ще бъда доволен и щастлив.

Разбирайки, че всички последователи са привидения,
Не ме е грижа за връзки с хората
И пътувам, където пожелая,
За разлика от онези превзети учени свещеници,
Които действат предпазливо и ограничено. 2
Какъвто и ранг да имам,
Винаги ще бъда доволен и щастлив.

Разбирайки, че желанията и страданията
Сами те са Великата Еднаквост, 3
Прерязвам въжето на страстта и омразата.
Със или без другари,
Винаги ще бъда доволен и щастлив.

Природата на съществата е отвъд думите-игра; 4
Привързването към някоя доктрина или понятие
Е просто въпрос на самозаблуда.
Освобождавайки се от оковите на познаващия-и-познаваното,
В какъвто и да се превърна и където и да остана,
Винаги ще бъда доволен и щастлив.

Във великия Осветяващ Ум
Не виждам замърсяване от блуждаещи мисли.
Отхвърляйки всички доводи и разсъждения,
Каквито и думи да чуя и кажа,
Винаги ще бъда доволен и щастлив.

От свещения текст на Тибетския Будизъм “60 Песни от Миларепа”


  1. Джетсън – Преподобния
  2. Превзети, тъй като тяхната начетеност е била съчетана само с морал, основан на ограничаване, като по този начин липсва основната практика на Дамма.
  3. Непросветлените земни същества правят разлика между харесване и нехаресване и т.н., но чрез Трансцендентална мъдрост (pannā – пання, която е целта и резултата на Випасана медитацията) се вижда, че това е изкуствен процес, тъй като там, където няма дискриминиране, няма желание или страдание.
  4. Думите се научават, понятията се формират и чрез объркване с тях човек допуска, че дори абсолютната Истина може да се изрази с думи; но Нирвана е отвъд такива „думи-игри“.

Благодарности на източника!

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s